Pages

Tuesday 13 December 2011

Pulau Redang yang sangat santekk!!


Ni nak citer pasal trip gi redang, actually dah lama pegi ..tapi baru ada mood nak share kat blog aku yang berabuk nih.. Trip aku pegi awal Jul'2011...mcm biasa gi pulau apa lagi nak buat mesti bersnorkelling je lah..trip masa tu 4 org ,pegi dengan classmate aku...trip ni ala2 dirancang jugak pasal dah booked tix flight beberapa bulan sbelum pegi. Masa kita orang bersnorkelling stay kat redang holiday ..sila tgk link resort http://www.redangholiday.com/gallery.html..Kalau ikutkan redang antara pulau yang tercantik kat Malaysia..actually pulau mana2 ada dia punya keunikan tersendiri...macam aku dah penah jugak pegi pulau manukan,pulau sapi kat sabah..tapi klu nak compare dengan redang, aku rasa dua2 tempat ni ada keistimewaan tersendiri...susah nak compare senang citer.. Tapi klu nak suruh bagi rate jugak, aku rasa redang lagi better coz dia punya pasir putih..scenery tak yah cakap ..tip top lah  pada sapa2 yang kaki bergambar macam aku..ahakssss! Nnnt aku share few picture redang island ni...Bagi aku redang antara tempat favourite yang mmg kena pegi every year...wahhh!!jadi wajib gituw...
ni pakai camera phone je tau...mcm ni pun dah nampak cantekk sesangat...
Air clear nak mampus...hhahha
 Masa trip tu consider kitaorg dapat layanan tip top dari orang2 resort sampai boleh kenal lah satu resort lah ..lagi satu sebab ada satu big incident buat kitaorg jadi close dgn orang2 sana(kisahnya tak perlu aku cerita coz tak penting pun)... Masa bersnorkelling kiranya aku consider antara yang aggressive.. try buat skin diving walaupun tak lah teror swimming..mak redah je!!  Yang paling best kitaorang bersnorkelling sampai cari penyu skali..kberanian datang bila di guide oleh diver2 baru yang kenal kat sana...Time snorkelling lak  kitaorang 4 orang dapat 4 orang lifeguard...satu sorang lifeguide tu..ialah biasanya sorang lifeguard jaga 20 org customer..tapi biasalah awek kan, klu lelaki agak2 nak lemas baru diorang datang tolong lah..hahha.. Di pendekan cerita, mcm2 ler kitaorg buat kat sana yang penting memamng maximum punya funssss habessss!...



Geng2 cari penyu...ada lagi yang tak masuk dalam picture..
Snorkelling samapai muntah...