Pages

Saturday 25 February 2012

~The Lobsterman Homarus Americanus Restaurant~

Yuhoo!!Sapa kaki makan?? Sila angkat tangan!..Hokey! Foods lover macam aku mmg selalu menjelajah mana2 tempat makan..Salah satu tempat yang aku selalu pegi nama nya 'The Lobsterman Homarus Americanus Restaurant' terletak kat SS2 PJ..


Address: No. 53, Jalan SS 2/30, 47300 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia.
Tel: 03 7877 6772
Fax: 03 7877 0772
Email: info@lobsterman.com.my

  

Kenapa aku suka pegi sini?Oh sebagai pengemar seafood ini lah tempatnya..Mmg semua fresh dari ladang, Kita boleh pilih hidup2 lagi tau..Cer tgk picture kat bawah..tak masak lagi pun nampak menyelerakan dah kan ;D
Just choose whatever size you want..
Two size : 800gm= RM160 + + , 1.4gm = RM 220 + +
Price?Mmg boleh tahan..tapi berbaloi dengan rasa yang kita dapat..Kalau nak tau semua seafood yang restautrant ni jual,semuanya imported dari luar M'sia. Sebab tu isinye gebu2..tak percaya?tgk ler.. ttiba2 aku rasa terliur balik masa buat entry ni...hehhehe..
Butter lobster..sungguh enak di makan begitu saja ;)
Perhhh! Menarik tertarik kan..menyesal kalau tak mkn... RM 220 + + +
Isi nye putih gebu..rasa kenyal2..Oh! terasa nikmat bila makan... 
Posing dulu...

Lazatttt...camna tak gemuk ...hahhaha
Saja tunjuk expression mcm ni...kata orang Pahang 'menganjin'...tak de niat tau : D
Finished
Mesti terliurr kan??? Klu terliur sila lah ke restaurant ini..map aku dah bagi.. Last time aku selalu jugak makan kat restaurant ni..Sebabnya ada black cod fish,..Huh! ini mmg favaourite aku tapi sayang since Sept'2011 supplier dah tak supply ikan ni kat restaurant ni. Aku assume mungkin nak pupus kot ikan cod ni, sebab ramai pemangsa ikan mcm aku..hahhaa.. Semenjak tak de stock black cod fish ni, mmg  kitaorang jarang2 datang. Yang terbaru pun last week 23/2/2012.. bf bawak semperna celebrate result exam yg baru keluar..Walaupun tak berapa cemerlang wajib belanja gitu..hahhaa..
Ok macammana rupe black cod fish yang aku ckp ni? Bawah ni ni picture dia..Menarik & tertarik kan..Rasa dia jgn cakap lah mmg boleh bikin meleleh air liur..Selalunya mkn ikan ni mesti pekena ngan lobster mmg terasa nikmat hidup :)) Aku biasa juga mkn fish cod ni kat restaurant lain, tapi rasa tak sama dengan restaurant ni ..Fish dia mmg lemak2 manis..Huhhuhu..
Black Cod Fish RM 49.90
Selain tu,ada Salmon fish juga,so far tak penah try lagi Salmon restaurant ni coz pada aku Salmon ni senang nak dapat..Klu terasa nak mkn kat uptown pun ader...Hehehe .
Kepada sapa2 pengemar 'Oyster' ini lah tempatnya...biasanya oyster akan di mkn bersama perahan lemon dan apa jenis benda di letakkan masa nak makan...Klu tanya aku , mmg kurang gemar sikit nak mkn oyster ni..tapi klu makan 2-3 bijik layan jugak lah..Ialah kena makan mentah2..terasa mcm kucing kampung pulak makan benda alah ni..ahhahaa
Oyster
So,haper lagi moh kita ke sini...Patut aku kena mintak commission kat owner restaurant ni..Mcm dah promote dah ni..dapat mkn lobster free pun ok gak ni..hahhaha.
*Harap maklum aku takde apa2 interest pun.. just nak share tempat2 makan yang aku rasa menarik yg aku penah pegi*