Pages

Friday 24 February 2012

Penang trip's..

 Jumpa lagik... lepas daripada abis ambik diving license takde apa sangat activity menarik yang aku buat sepanjang ujung tahun 2011..Nak ke pulau nak bermandi manda mmg confirm tak boleh..Monsoon session kat semenajung Malaysia start Oct-Mar, so apa saje activity laut terpaksa dibekukan sementara...huhuhu.. Nak lepas kan gian tak dapat pi pulau..dapat pegi Pulau Pinang jadi lah..hehee kat sini confirm2 xde coral yer! kalau nak tgk "marka" penang ada lah..
Jambatan Pulau Penang..guna iphone je ni
Kalau ikutkan aku mmg kerap jugak gi Penang, rasanya kalau nak jadi tourist guard pun takde masalah ;P ..Pegi sini takde apa sangat yg aku buat ..yg aku paling suka kat penang ni foods dia...huh!klu dok penang ni kasi 3 hari je..confirm weight aku bertambah...hehehe..
Tandori ni wajib pekena masa baru sampai & sebelum balik...kedai ni terletak kat 'masjid keling'..Sedap!kena dgn peria goreng(walaupun tak mkn peria tp kat kedai rasa sedap sgt)..ngam hooo!!
Kari kepala ikan ni mmg terbaik!!! ni bukan kari mamak yer..Kedainya kat Teluk Bahang dekat dgn balai polis...Klu dari batu Feringgi, jln terus je akan sampai Pekan Teluk Bahang..Lebih kurang 10minute  dt Feringgi..Klu tanya org Teluk Bahang confirm tau kedai ni...kedai lama2..masakan melayu tulen..Jangan tak caya harga tak sampai rm20..dan paling best dah tentu 'Fresh'!
Lepas lunch activity aku kat penang selalu nya..pusing2 town ..pegi beach..tu semestinya wajib ..tak lengkap klu gi holiday klu tak pegi beach...
ride along beach kata orang putih...