Pages

Tuesday 21 June 2011

Homemade: Grilled chicken salads...Menu berbuka hari ni ;)

My grilled chicken salad
Yuhoooo!!!...Jumpa lagi..aku tgh rajin n seronok meng update aku punya blog ...free lah sgt!!.. Ok hari ni aku puasa lagi ...tak makan kat luar..YES! Menu bbuka malam ni sangat berkhasiat ok! Aku sampai umah dlm kul 7 lebih terus bukak fridge capai 2 ketul ayam stock ayam yg tinggal dan lebihan salad buat salmon weekend haritu(sayang membazir kan..Allah marah tau ;D)..Btw, utk org yg berdiet mcm ali kanchan & aber sangat sesuaiwww buat menu ni..Cara nk buat menu sgt mudah lebih kurang 5-10 minute..cuma yg lama nk tunggu ayam grilled siap je(dlm 40 minute) Tapi takpe,masa tu korang boleh tgk tv or gi mandi dulu klu balik dr keja..
Sedap oooo...mkn bbuka myelerakan
ayam dah siap grilled
dah siap potong kecik2

Bahan2 ayam: 
-2 ketul ayam(bahagian dada je tau...
klu org yg tak cukup dada di syorkan mkn dada ayam byk2 kasi pading naik..hikhik)
-Ayam kasi perap kejap dgn mixed herb,satu sudu olive oil,rosemary kering(klu nk tau rosmary ni antioxidance) dan sause nando(ni aku beli kat nando flavor extra hot-terbaikkk)
 -pastu perah lemon sikit..terus masuk ke dalam oven suhu 180'c lebih kurang 40 minute..
-ayam dah masak hiris kecik2

Bahan utk salad:
-Mixed salad(korang beli kat giant/carefour rm4> je)..pastu koyak2 pakai tangan
-Gaul dgn mayo+ sikit thousand island (takyah campur garam pasal dah ada rasa)
-Pastu terus gaul dgn ayam di hiris tadi...
Sonang kan?? murah je klu korang order kat tony romas,chillies sah2 satu mangkuk rm25 hinggit dahh...buat je..lagi puas hati....Selamat mencuba resepi diet aku ni!